عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

عصب کشی دندان یکی از روش های معمول برای درمان عمقی ترین عفونت ها و التهابات داخلی دندان است. این روش به کمک یک دستگاه خاص به نام روتاری انجام می‌شود. دستگاه روتاری یک ابزار قدرتمند است که با حرکت دورانی و ارتعاشی، عصب دندان را به‌طور مؤثری و کامل از داخل کانال ریشه دندان حذف می‌کند.

این دستگاه با سرعت بالا و قدرت برش برتر، توانایی حذف کلیه باکتری‌ها و بافت های زنده و مرده را داراست. استفاده از دستگاه روتاری در عصب کشی دندان به دلیل دقت و توانایی برش برتر، متداول ترین و موثرترین روش برای از بین بردن عفونت‌ها و التهابات داخلی دندان شناخته می‌شود.

عصب کشی دندان با دستگاه روتاری یکی از بهترین روش های عصب کشی بدون درد است. دستگاه روتاری مدرنترین دستگاه برای درمان ریشه و عصب کشی دندان است.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دستگاه روتاری انجام عصب کشی بدون درد است. روش عصب کشی با دستگاه روتاری کیفیت بسیار بالایی دارد و هیچ گونه آسیبی به دیوار کانال دندان نمیرساند.

قیمت عصب کشی با دستگاه روتاری ممکن است در مقایسه با روش‌های سنتی عصب کشی با کاربرد ابزارهای دستی، بیشتر باشد. این هزینه ها به عوامل متعددی بستگی دارد.

به طور کلی عوامل زیر در قیمت و هزینه عصب کشی با روتاری تاثیرگذار هستند:

  • نوع دندان
  • تعداد کانال های دندان
  • نوع درمان و شرایط مخصوص هر فرد

برای اطلاع از هزینه های عصب کشی دندان و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما در تماس باشید.

فیلم عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

دکتر فاطمه رحیمی، یک دندانپزشک مجرب و با تجربه است که در کلینیک خود در منطقه سعادت آباد تهران فعالیت می‌کند. او یکی از اولین دندانپزشکانی است که از دستگاه روتاری برای انجام عمل عصب کشی دندان استفاده می‌کند.

دستگاه روتاری یک تکنولوژی پیشرفته است که به دندانپزشکان کمک می‌کند تا عملیات عصب کشی دندان را با دقت و سرعت بیشتری و بدون درد انجام دهند. با استفاده از این دستگاه، دکتر رحیمی می‌تواند به طور دقیق عصب ها را حذف کند و بدون درد و مشکلات بیشتر به بیماران خود کمک کند.

لازم به ذکر است که بیمارانی که به کلینیک او مراجعه می‌کنند، از تجربه و حرفه‌ای بودن دکتر رحیمی در انجام عمل عصب کشی دندان با استفاده از دستگاه روتاری راضی هستند. بخشی از فیلم عصب کشی با روتاری در ویدئو بالا مشهود است.

دستگاه عصب کشی روتاری چیست؟

دستگاه روتاری یک دستگاه مدرن برای عصب کشی دندان و جایگزینی مناسب برای روش های سنتی عصب کشی دندان است. در این روش فایل مخصوص به دستگاه وصل شده و وارد کانال دندان میشود. از ویژگی های مهم فایل ها این است که در داخل کانال ریشه فرم کانال را به خود میگیرند. 

استفاده از این روش برای ریشه های بسیاری خمیده به دلیل انعطاف پذیر بودن فایل های وصل شده به دستگاه بسیار مناسب است. قیمت و هزینه عصب کشی دندان با دستگاه روتاری با توجه به کیفیت بالای عصب کشی دندان بسیار مقرون به صرفه است. 

کلیه خدمات دندانپزشکی عمومی ارائه شده توسط مطب دکتر فاطمه رحیمی با متریال با کیفیت و قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه میگردد.

انواع دستگاه روتاری برای عصب کشی دندان

مزایای عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

بهترین روش عصب کشی دندان درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی روتاری اندو است. 

عصب کشی دندان با دستگاه روتاری دارای مزیت های زیر است:

  • روشی مدرن برای انجام درمان ریشه بدون درد و استرس
  • زمان کوتاه 
  • پاکسازی کامل کانال ریشه دندان
  • انعطاف پذیری فایل های دستگاه روتاری جهت درمان ریشه های خمیده
  • دقت بالای درمان ریشه دندان
  • صدای کم دستگاه و کاهش استرس در بیمار در هنگام عصب کشی
  • عدم آسیب به دیواره های کانال دندان در هنگام عصب کشی
  • کاهش احتمال سوراخ شدن دندان ها

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر فاطمه رحیمی با استفاده از بهترین دستگاه های به روز دنیا (روتاری) ترمیم ریشه دندان و عصب کشی را بدون ایجاد درد و حساسیت به شما عزیزان ارائه میدهد.

عصب کشی دندان با دستگاه روتاری جایگزین روش سنتی عصب کشی

دستگاه روتاری یک دستگاه مدرن و دیجیتالی برای ترمیم ریشه دندان است. روش های سنتی عصب کشی دارای دقت پایین, سرعت و کیفیت پایین تری هستند. روش عصب کشی سنتی دارای معایب زیر است:

  • دقت پایین 
  • زمانبر بودن عصب کشی
  • یکنواخت نبودن شکل گیری کانال 
  • امکان ایجاد درد 

کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه رحیمی همچنین انواع خدمات زیبایی دندان مانند لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان را با کیفیت بالا ارائه میدهد.

روش کار عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

پیشرفته ترین و جدیدترین روش عصب کشی دندان با استفاده از دستگاهی روتاری انجام میپذیرد. این دستگاه توسط فایل های مخصوصی کار میکند که شکل کانال ریشه دندان را به خود میگیرد و درمان ریشه و یا عصب کشی را با کیفیت بسیار بالا و با کمترین میزان درد امکان پذیر میکند.

در متد قدیمی برای عصب کشی دندان از حرکات دست استفاده میشد که امروزه با استفاده از دستگاه روتاری باظرافت، کیفیت و سرعت بیشتری انجام میپذیرد. 

فایل روتاری

مراحل عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

وقتی عفونت به پالپ دندان میرسد،باید باکتری ها و بافت های صدمه دیده را برداشت. اگر این بافت های آسیب دیده به موقع توسط دندانپزشک برداشته نشوند، مجبور به کشیدن دندان می شوید. بهتر است تا جایی که میتوانید دندان های خود را حفظ کنید.

بعد از مرحله بی حسی در تاج دندان سوراخی ایجاد میشود تا دندانپزشک به پالپ یا ریشه دندان دسترسی پیدا کند.

با کمک دستگاه راه روتاری بدون درد بخش عفونی پالپ دندان توسط دندانپزشک برداشته می شود و بعد از پاکسازی کامل بخش های آسیب دیده توسط مواد دندانپزشکی دندان را پر میکنند.

در مطب دندانپزشکی دکتر فاطمه رحیمی میتوانید بدون ترس و نگرانی عصب کشی بدون درد را تجربه کنید.

کاربرد دستگاه روتاری در عصب کشی دندان

این دستگاه در درمان ریشه جایگزین روش دستی عصب کش به روش سنتی است.

فایل های ” ابزار های فلزی مخصوص تخلیه ریشه دندان ” مخصوص به دستگاه متصل شده و وارد کانال ریشه می شوند و به این صورت ریشه دندان را به سادگی تخلیه می کنند.

فایل های روتاری فایل هایی با انعطاف بسیار بالا هستند و فرم کانال های ریشه را به خود میگیرند و به سادگی دبری ها “خورده های دندان” را از داخل کانال ریشه تخلیه می کند و از پک شدن آنها در ریشه ها جلو گیری میکند. 

انواع دستگاه روتاری برای عصب کشی دندان

در دندانپزشکی، روتاری به معنای یک ابزار مکانیکی است که با استفاده از حرکت دورانی، به قطع و شکستن مواد دندانی می‌پردازد. این ابزارها معمولاً شامل یک سری برشکارها و فرزها است که در قسمت جلویی آنها قرار دارد. 

روتاری ها برای انواع مختلفی از روش های درمانی دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، درمان تسکین درد عصبی (روتاری اندودنتیکس)، از روتاری ها برای پاکسازی و تمیز کردن کانال های ریشه استفاده می‌شود. همچنین، درمان ساختن تاج ها و پل های دندانی (روتاری کراونز) نیز از این ابزارها استفاده می‌کند. 

به طور کلی، روتاری ها در دندانپزشکی برای افزایش کارایی و دقت در درمان ها استفاده می‌شوند. با استفاده از حرکت دورانی، این ابزارها به راحتی مواد دندانی را برش می‌دهند و به دنبال آن، کاهش درد و عوارض پس از درمان را فراهم می‌کنند. امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، روتاری ها با قابلیت های بیشتری تولید می‌شوند که به دندانپزشکان امکان انجام درمان های پیچیده تر را می‌دهند.

همچنین، استفاده از روتاری ها در دندانپزشکی باعث صرفه جویی در زمان درمان می‌شود و به پیشرفت سریع تر و کاهش تعداد جلسات مراجعه بیماران منجر می‌شود. البته، استفاده از روتاری ها نیاز به مهارت و تخصص دندانپزشک دارد و باید با دقت و دقت بالا انجام شود تا از صدمات ممکن به بافت های اطراف دندان جلوگیری شود. به همین دلیل، دندانپزشکان با آموزش و تجربه کافی می‌توانند از این ابزارهای مکانیکی پیشرفته بهره ببرند و به بیماران خود خدمات بهتری ارائه دهند.

کاهش ترس از دندانپزشکی با دستگاه عصب کشی روتاری

عصب کشی دندان یکی از روش‌های درمانی است که در برخی موارد نیاز به انجام آن وجود دارد. اما برخی افراد از انجام این روش به دلیل ترس و اضطراب خودداری می کنند. ترس از عصب کشی دندان معمولا به دلیل تجربه‌های ناخوشایند قبلی یا شنیدن داستان‌های ترسناک از دیگران است.

برخی افراد نگرانی هایی از جمله درد، عفونت، خونریزی یا حتی ازدست دادن دندان خود دارند که می تواند ترس آنها را افزایش دهد. اما باید توجه داشت که با پیشرفت تکنولوژی در حوزه دندانپزشکی و استفاده از مواد بی دردساز، عمل عصب کشی دندان تا حد زیادی بی درد و راحت تر شده است.

همچنین، پزشکان دندانپزشکی معمولاً از روش‌های آرام‌بخش و تسکین‌دهنده مانند استفاده از آنالژزی داخل ریشه برای کاهش درد و اضطراب استفاده می‌کنند. بنابراین، با اطمینان به دندانپزشک مراجعه کردن و درباره ترس‌ها و نگرانی‌های خود صحبت نکنید، می‌تواند به شما کمک کند تا درمانی مناسب و بی درد برای عصب کشی دندان خود پیدا کنید.

در صورتی که ترس و اضطراب شما به حدی است که از مراجعه به دندانپزشک خودداری می‌کنید، می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس و ترس، این مشکل را برطرف کنید. یکی از این تکنیک‌ها تمرین تنفس عمیق است. با تمرین تنفس عمیق و آرام، می‌توانید احساس آرامش و تسکین را تجربه کنید.

همچنین، می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های تخیل و تصویرسازی، خود را به آرامش و اطمینان دامن بزنید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را از درد و ناراحتی جدا کنید و به جای آن، تمرکز خود را بر روی تجربه‌های مثبت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *